La meva preocupació actual -i present a totes hores- és reflexionar, observar i analitzar si els assistents al club de lectura fàcil de la ciutat de Rubí aconsegueixen entendre allò que llegeixen, atenent el coneixemnt de la llengua que presenten els diferents grups d'assistents (nouvinguts joves i de gent gran, bàsicament), amb diferents graus d'alfabetització -la gent més gran, en aquest sentit, no ha rebut una escolarització reglada que els hagi permès afrontar el repte d'una formació continuada al llarg de la seva vida, per exemple-, uns hàbits lectors establerts -que tot sovint no hi són- i els processos cognitius que intervenen en la comprensió lectora en els grups d'aprenents que assisteixen a les sessions. Per poder fer-ho, és clar, es necessita valorar les estratègies que en cada cas particular, i de forma grupal, també, es van efectuant per arribar al missatge que cada text aporta i en aquest sentit és imprescindible realitzar una contínua avaluació de tot aquest procés atenent diferents aspectes.
Com que els mètodes d'avaluació tradicionals ofereixen, tot sovint, dificultats per a mesurar aquests aspectes abans esmentats, vaig cercant informació al respecte que m'ajudi a establir uns criteris clars, en certa manera objectius, d'anàlisi de tot aquest procés de comprensió lectora. Penjo, doncs, una presentació que trobo que és força essencial per a entendre l'avaluació formativa que es duu a terme en l'actuaalitat als centres educatius i que és equiparable, també, als col·lectius d'adults amb què treballem. Espero que em/us sigui d'ajuda per a enfrontar aquesta tasca d'avaluació del procés d'ensenyament/aprenentatge de la competència lectora en adults.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada