Les dificultats lectores poden ser de caràcter permanent, degudes a trastorns d'aprenentatge o certes discapacitats o circumstàncies de caràcter transitori: incorporació tardana a la lectura, coneixement escàs de la llengua en el cas dels immigrants, escolarització deficient, etc. D'altra banda, l'analfbetisme funcional -dèficits o habilitats lectoescriptores i numèriques bàsiques que permeten desenvolupar-se autònomament dins la societat-, és un problema que afecta a un número creixent de persones en les societats avançades.
Per a aquestes persones els productes de lectura fàcil poden ser una porta oberta a la cultura i una forma d'aprenentatge. Poden ser un estímul i proporcionar-los una oportunitat per millorar les capacitats lectores.
Font: adaptació del gràfic de "Guidelines for Easy-To-Read materials". Bror Tronbacke, IFLA Professional Reports # 54. The Hague (NL), 1997
Informació del text extreta de Font: SALVADOR, E., Taller de tècniques de redacció: lectura fàcil i llenguatge planer, Barcelona, 1 d'octubre de 2009.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada