Il·lustració de Montserrat Batet Creixell, extreta de http://www.apic.es/imagenes/APIC219.jpg
1. Un filtre amorós és una beguda màgica que fa que aquell qui la beu s'enamori.
Si poguessis inventar-te un filtre, per a què seria? Parlem-ne!!
2. Brangiana era la ___________ donzella d'Isolda.
Què és la fidelitat? Parlem de la fidelitat entre les persones.
6. EL PI GEGANT.
1. En què consistí l'engany de la fidel Brangiana?
6. EL PI GEGANT.
1. En què consistí l'engany de la fidel Brangiana?
2. Els barons eren dolents. Escriu dos o tres sinònims de dolent.
3. El rei Marc, enfilat a l'enorme pi, va escoltar una conversa entre Tristany i Isolda.
Estava___________. Se sentia__________ per haver-se deixat enganyar. Va creure que la seva esposa i Tristany eren__________.
7. LA TRAMPA DE LA FARINA.
1. Què va delatar Tristany i Isolda?
2. Qui va idear la trampa de la farina?
3. El rei Marc es va enfurir. Enfurir significa: esdevenir furiós, tenir fúria. Què significa la paraula en cursiva de cada frase?
a) Forci va empolsegar amb farina el terra del dormitori.
b) Després va encadenar Tristany.
c) Tristany es va agenollar als seus peus.
d) Tristany i la reina estaven empresonats.
8. EL BOSC DE MOROIS.
1. Cavalcant pel bosc de Morois, Tristany i Isolda van trobar una ermita. Qui hi havia? A què es dedicava?
2. El rei Marc va descobrir els amants en una cabana dormint junts. Realment, però, ell què en va pensar? Com va demostrar el seu perdó?
3. Quant temps van passar al bosc de Morois?
4. Escriu paraules derivades dels substantius següents:
3. El rei Marc, enfilat a l'enorme pi, va escoltar una conversa entre Tristany i Isolda.
Estava___________. Se sentia__________ per haver-se deixat enganyar. Va creure que la seva esposa i Tristany eren__________.
7. LA TRAMPA DE LA FARINA.
1. Què va delatar Tristany i Isolda?
2. Qui va idear la trampa de la farina?
3. El rei Marc es va enfurir. Enfurir significa: esdevenir furiós, tenir fúria. Què significa la paraula en cursiva de cada frase?
a) Forci va empolsegar amb farina el terra del dormitori.
b) Després va encadenar Tristany.
c) Tristany es va agenollar als seus peus.
d) Tristany i la reina estaven empresonats.
8. EL BOSC DE MOROIS.
1. Cavalcant pel bosc de Morois, Tristany i Isolda van trobar una ermita. Qui hi havia? A què es dedicava?
2. El rei Marc va descobrir els amants en una cabana dormint junts. Realment, però, ell què en va pensar? Com va demostrar el seu perdó?
3. Quant temps van passar al bosc de Morois?
4. Escriu paraules derivades dels substantius següents:
a) arc:____________________________________
b) pesca___________________________________
c) ermita__________________________________
d) pecat___________________________________
e) culpa___________________________________
f) amor____________________________________
- 1. Fra Ogrí, el savi ermità, va proposar els amants que escrivissin una carta al rei Marc. Ells van acceptar i van escriure-la. Intenta escriure aquesta carta seguint les instruccions que els va donar fra Ogrí (imagina la carta que li van escriure ells).
- 2. Quin jurament va fer Isolda al rei Marc per demostrar la seva innocència?
9. UN JURAMENT AMBIGU
1. Fra Ogrí, el savi ermità, va proposar els amants que escrivissin una carta al rei Marc. Ells van acceptar i van escriure-la. Intenta escriure aquesta carta seguint les instruccions que els va donar fra Ogrí (imagina la carta que li van escriure ells).
2. Quin jurament va fer Isolda al rei Marc per demostrar la seva innocència?
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada