1. Cornualla era un país, situat al sud-oest d'Anglaterra, que va perdre la guerra contra Irlanda. Com a tribut, cada cinc anys, Cornualla havia d'entregar noies de famílies nobles a Gormó, el poderós rei d'Irlanda.
Estàs ben situat/ada? On situaries Cornualla?
2. Què és un tribut? Actualment, nosaltres paguem tributs? Com els anomenen?
3. Com podia Cornualla lliurar-se de pagar aquest tribut? (tria una resposta):
a) que s'ajornés el termini de pagament.
b) que un noble lluités contra Morholt i el vencés.
c) que una noia es casés amb Morholt, cunyat de Gormó, rei d'Irlanda.
4. Qui va presenciar el combat entre Morholt i Tristany?
5. Com es deia la filla del rei d'Irlanda? Per què?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada