Este blog presenta novedades relativas a los intereses que me mueven por este mundo digital: lecturas, novedades sobre lectura fácil -tema que originó este espacio ya hace unos años-, experiencias docentes y materiales didácticos, y información sobre aspectos de corrección y traducción lingüísticas.

divendres, de novembre 05, 2010

Esquema sessió del 5/11/2010. Trobada amb l'autora.

o Presentació Montse Flores.
o Recordatori:

       o deixar L’Aigua del Rif.

       o Agafar en préstec Les mateixes estrelles.

       o Deures: llegir capítols 1 i 2 a casa, en silenci.

       o Lliurament fitxa.

      o Qui és l’escriptora? Recordatori de la presentació del seu llibre a la Biblioteca de Rubí el passat mes de juny. Conèixer què saben els alumnes de la Montse Flores. Després, que ella ampliï, si vol, el seu perfil professional i humà.
o Demanar que algú faci un resum del llibre.
o Impressions i opinions diverses sobre aquesta lectura.
o Si els ha agradat.
o Si l’han entès.
o Si han trobat difícil la llengua emprada.
o Preguntes per part dels alumnes.
o Selecció de textos per llegir. Preguntes que es poden suscitar.

   o Cita de Josep Maria Terricabras. Què és per a tu la immigració? La por hi va associada? 
    o Lectura pàgina 12. L’expressió “jo no sóc ni d’aquí ni d’allà” és una realitat als instituts de Rubí?  
     o “Si no puc viure al lloc que estimo, he d’estimar el lloc on m’ha tocat viure”, pàg. 14. Tothom s’hi adapta igual de bé? No creus que aquest procés és dolorós, difícil? 
    o Pàg. 17-18: “Crec que les coses que es fan amb el cor són les que estan ben fetes. El cor no s’equivoca mai”. Tu fas les coses amb el cor o hi poses una mica de cap, també?
   o Pàg. 20: la mà de Fatma, el número cinc, l’expressió Hamsa ala ainek. Ets supersticiosa?
    o Pàg. 25. El paper de l’àvia. Matriarcat.
    o Pàg. 32. La Tati i l’amor, el desig. T’hi poses en la pell dels adolescents?
    o Pàg. 45. El Ramadà i l’Aid el Kebir.
    o Pàg. 62. El robatori de la càmera. Quina relació té aquest fet amb la història/imatge del seu germà?
    o Pàg. 68-final. El noi ha crescut. És normal aquesta maduresa en els adolescents?

Fi de lectura de L'Aigua del Rif amb la Montse Flores

El passat divendres 5 de novembre vam comptar amb la presència de la Montse Flores a la sala Chill-out de la Biblioteca Mestre Martí Tauler de Rubí. Va ser una experiència molt enriquidora, perquè els assistents van poder sentir de prop les explicacions de la Montse sobre la redacció del llibre. Ens va explicar com va sorgir la idea, els mecanismes arran dels quals arrenca la història de l'Ahmed, el protagonista, la relació que ella manté amb els alumnes nouvinguts i adolescents, trets que caracteritzen aquest personatge, i la repercussió que aquest llibre ha tingut en el seu context acadèmic més immediat.

També ens va parlar del que significa la immigració, de la importància d'acostar la lectura a tots els col·lectius però sobretot aquest amb què ella està tan implicada, perquè a partir de les històries ens reconeixem nosaltres mateixos, ens revelem com a éssers humans, i ha posat com a exemple la seva experiència actual fent de conductora d'un club de lectura fàcil a la presó Model. Aquest aspecte de la seva trajectòria humana ha interessat molt els assistents, que no han parat de fer preguntes sobre la vida d'aquests col·lectius i ha motivat alguns a rellegir la seva obra, L'Aigua del Rif.

El resultat ha estat una tertúlia del tot interessant, amenitzada amb la peculiar forma d'explicar les coses que té la Montse, una sessió de fotos, la presència de l'Eduard Fraile, també, com a representant de la Biblioteca, i un record inesborrable d'aquest llibre i d'aquesta dona tan brillant.

Us presento les fotos que són la mostra d'un final de lectura molt reeixit. Cliqueu a sobre d'aquesta foto i anireu a l'àlbum Picassa que conté aquest material i on les podreu veure en fomra de presentació.

Gràcies, Montse, per compartir amb nosaltres el teu cor.