o Presentació Montse Flores.
o Recordatori:
o deixar L’Aigua del Rif.
o Agafar en préstec Les mateixes estrelles.
o Deures: llegir capítols 1 i 2 a casa, en silenci.
o Lliurament fitxa.
o Qui és l’escriptora? Recordatori de la presentació del seu llibre a la Biblioteca de Rubí el passat mes de juny. Conèixer què saben els alumnes de la Montse Flores. Després, que ella ampliï, si vol, el seu perfil professional i humà.
o Demanar que algú faci un resum del llibre.
o Impressions i opinions diverses sobre aquesta lectura.
o Si els ha agradat.
o Si l’han entès.
o Si han trobat difícil la llengua emprada.
o Preguntes per part dels alumnes.
o Selecció de textos per llegir. Preguntes que es poden suscitar.
o Cita de Josep Maria Terricabras. Què és per a tu la immigració? La por hi va associada?
o Lectura pàgina 12. L’expressió “jo no sóc ni d’aquí ni d’allà” és una realitat als instituts de Rubí?
o “Si no puc viure al lloc que estimo, he d’estimar el lloc on m’ha tocat viure”, pàg. 14. Tothom s’hi adapta igual de bé? No creus que aquest procés és dolorós, difícil?
o Pàg. 17-18: “Crec que les coses que es fan amb el cor són les que estan ben fetes. El cor no s’equivoca mai”. Tu fas les coses amb el cor o hi poses una mica de cap, també?
o Pàg. 20: la mà de Fatma, el número cinc, l’expressió Hamsa ala ainek. Ets supersticiosa?
o Pàg. 25. El paper de l’àvia. Matriarcat.
o Pàg. 32. La Tati i l’amor, el desig. T’hi poses en la pell dels adolescents?
o Pàg. 45. El Ramadà i l’Aid el Kebir.
o Pàg. 62. El robatori de la càmera. Quina relació té aquest fet amb la història/imatge del seu germà?
o Pàg. 68-final. El noi ha crescut. És normal aquesta maduresa en els adolescents?

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada